Werken aan een open feedbackcultuur

Werken aan een open feedbackcultuur

Inhoud

Feedback geven en ontvangen is niet altijd evident. Ook al ontvang je soms een compliment, toch voel je je niet gewaardeerd. Je durft niet altijd je mening te geven, uit schrik dat anderen je dan maar een zeur vinden of zich gekwetst voelen. Het open en correct durven communiceren is heel belangrijk om veiligheid te voelen binnen een team.  Ook transparant en duidelijk zijn naar ouders en leerlingen is in deze tijden niet gemakkelijk.

In deze vorming staan we stil bij hoe we oprecht kunnen bekrachtigen en op een betrokken manier kunnen confronteren om zo te groeien naar een open feedbackcultuur binnen je school.

Doelgroep

Deze opleiding richt zich tot iedereen (binnen en buiten onderwijs) die wil groeien in authentiek en open communiceren: waarderend en confronterend.

Praktisch

HUB Turnhout
Donderdag 16 nov 2023
9 - 15.30u
€150 - 50% korting voor scholengroep Fluxus
Inschrijven voor deze opleiding
Lesgever

Hilde Raets

Hilde Raets inspireert op vlak van open en waarderend met elkaar spreken, nieuwe autoriteit en leiderschap.

Hilde Raets

Hilde bouwde jarenlange ervaring op in onderwijs en vormingswerk. Momenteel is ze directeur in het Daltonatheneum in Westerlo. Het Daltononderwijs vertrekt vanuit 3 pijlers: verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en samenwerken. Drie zaken die Hilde niet alleen belangrijk acht bij leerlingen, maar ook op een inspirerende manier probeert binnen te brengen in de teams waarin ze werkt.

Hilde is klinisch orthopedagoge van opleiding met 17 jaren ervaring binnen het hoger en secundair onderwijs.
Bij Fluxusacademie geeft Hilde vormingen en begeleidt ze pedagogische trajecten rond omgaan met moeilijk gedrag bij kinderen en jongeren. Dit begrijpen vanuit de emotionele ontwikkeling en aanpakken vanuit nieuwe autoriteit, staat hierbij centraal.

Open en waarderend met elkaar in verbinding gaan, is de beste bodem om het samen leren en samen leven op een school waar te maken. Daarbij ook duidelijke regels en grenzen afspreken, zorgt voor de veiligheid die iedereen nodig heeft. Hilde streeft ernaar een leergemeenschap te creëren waarin leerlingen, het volledige team, ouders en externen worden meegenomen.

  • Opleiding: Master pedagogische wetenschappen + lerarenopleiding + coach
  • Werkgebieden: onderwijs en zorg
  • Focus: nieuwe autoriteit, open feedbackcultuur, verbindend spreken, inspirerend leiderschap
hilde.raets@hetleerlabo.be
Mail me

Deze navorming was enorm waardevol. Heel leerrijk met tips en kansen om zelf casussen in te brengen. De lesgeefster, Katelijne, heeft dit op een zachte, doch daadkrachtige manier gebracht.
Het warmhartig sturen kwam duidelijk aan bod.

Linda Van Opstal
SES-juf Herentals