Onze mensen

De docenten bij Fluxusacademie zijn stuk voor stuk specialisten in hun vakgebied. Het zijn vormers en ervaringsexperten die met veel passie hun kennis met je delen. De meesten staan al jaren met beide voeten in het werkveld.

Maak kennis met ons team.

Onze mensen

Katrien Vergauwen

Katrien Vergauwen heeft als vormer, trainer, begeleider een passie voor mensen en samenwerken.

Katrien Vergauwen

Katrien Vergauwen coördineert Fluxusacademie, met een groot hart voor onderwijs, mensen en samenwerken. Doorheen haar professionele loopbaan als docent, vormer, trainer, (proces)begeleider specialiseerde ze zich in teamdynamieken en leiderschap. Ze legt daarbij de focus op verbindend werken en begeleidt teams naar een visiegedreven organisatieontwikkeling. Ze gaat steeds op zoek naar het evenwicht tussen pedagogisch denken en samen (onder)zoeken en creëren, uitdagingen ombuigen tot mogelijkheden.

Katrien is sociaal pedagoog van opleiding en werkte 15 jaar in het hoger onderwijs. Daarnaast bouwde ze jaren ervaring op in non profit, social profit en onderwijs. Ze coördineerde onder meer gedurende 4 jaren de inhoudelijke bijdrage van Tenz aan het Warme Scholenproject.

Sinds 2020 bundelt Katrien haar ervaringen in de functie van coördinator van Fluxusacademie. Daarnaast begeleidt ze ook trajecten schoolontwikkeling.

  • Opleiding: sociaal pedagoog en leerkracht
  • Werkgebied: ervaring in onderwijs, vorming, sociaal werk
  • Focus: teamwerking, leiderschap, schoolontwikkeling
  • Geniet van: de energie van teams
katrienvergauwen@scholengroepfluxus.be
Mail me
Onze mensen

Leen Bollen

Leen Bollen geeft vormingen ijsbergdidactiek + kleuteronderwijs. Ze ondersteunt 'all round' in Fluxusacademie.

Leen Bollen

Leen Bollen richt zich als een begeleider specifiek op het kleuteronderwijs. Vanuit haar achtergrond als kleuterleidster in een Freinetschool is ze steeds op zoek naar vernieuwing binnen de klaspraktijk. Daarnaast heeft Leen een uitgebreide ervaring met onderzoekend leren.

De afgelopen jaren was ze al actief als begeleider in het wiskundeteam van scholengroep Fluxus. Daar bracht ze de ijsbergdidactiek via vorming en coaching tot op de klasvloer. Die ervaring brengt ze nu mee naar de Fluxusacademie.

  • Opleiding: leerkracht
  • Werkgebied: ervaring in onderwijs, coaching, vorming
  • Focus: kleuteronderwijs, kleuteronderwijs volgens de methode van Freinet, ijsbergdidactiek in het kleuteronderwijs
  • Geniet van: mensen inspireren en in beweging krijgen
leenbollen@scholengroepfluxus.be
Mail me
Onze mensen

Wibe Masureel

Wibe Masureel leidt de administratie van Fluxusacademie in goede banen.

Wibe Masureel

Wibe Masureel is een bezige bij met een eindeloze passie voor taal. Ze werkt als officemanager, taaltrainer en (beëdigd) vertaler en heeft ondertussen meer dan 20 jaar ervaring.

Bij Fluxusacademie leidt Wibe de administratie in al zijn facetten in goede banen.

  • Admnistratieve duizendpoot
  • Passie voor taal
  • Meer dan 20 jaar ervaring
Mail me
Onze mensen

Liesbeth Daneels

Liesbeth Daneels begeleidt schoolteams in de trajecten rond ‘Samen School Maken’.

Liesbeth Daneels

Liesbeth Daneels is directrice in basisschool Locomotiefje in Beerse. Ze is kleuterleidster van opleiding en volgde daarna nog een voortgezette opleiding lager onderwijs. Ze stond 8 jaar zelf voor de klas voor ze in 2012 de overstap maakte naar directie. Het is vanuit die functie dat Liesbeth in contact kwam met Fluxusacademie. Samen met een kernteam van leerkrachten uit haar school volgde ze een traject ‘Samen School Maken’. Dat zette heel wat in beweging voor Liesbeth en haar team, en ze raakte geïnspireerd door veranderprocessen en de kracht van verbindende communicatie. Als ervaringsdeskundige inspireert ze nu andere schoolteams begeleidt ze zelf ‘Samen School Maken’-trajecten.

  • Opleiding: kleuteronderwijs + voortgezette opleiding lager onderwijs + directiecursus
  • Werkgebied: 8 jaar voor de klas, 10 jaar directeur (in 2 verschillende scholen)
  • Focus: mensgericht en gedeeld leiderschap, leer-en werkplezier voor leerlingen en leerkrachten
  • Geniet van: verandering realiseren binnen een team (hoe klein ook)
directie@locomotiefje.be
Mail me
Onze mensen

Dominique Carette

Dominique Carette begeleidt teams bij verbindend communiceren en veranderingsprocessen.

Dominique Carette

Dominique is naast begeleider bij Fluxusacademie ook directrice in een basisschool. Ze volgde een opleiding leerkracht lager onderwijs waarna ze ervaring opbouwde als klasleerkracht en zorgcoördinator. Sinds 2016 is ze directrice. ‘Samen school maken’ vormt al doorheen heel haar professionele loopbaan een rode draad. Zo implementeerde zij samen met haar schoolteam Teamteaching in hun hele schoolorganisatie tijdens een Warme Scholenproject. De Teamteaching-clusterwerking baseert zich op een gedeeld leiderschap binnen het schoolteam. Vanuit deze invalshoek bouwde Dominique ervaring op in het begeleiden van veranderingsprocessen op school. Daarbij vormt verbindend communiceren steeds de sleutel tot succes.

Bij Fluxusacademie deelt Dominique haar kennis als ervaringsdeskundige en begeleidt ze andere teams bij verbindend communiceren en veranderingsprocessen.

  • Opleiding: Onderwijzeres, Directie en Kindercoach
  • Werkgebied: Ervaring in onderwijs
  • Focus: Teamwerking, schoolontwikkeling en veranderingstrajecten
  • Geniet van: Samen in beweging (blijven) gaan
directie@desmiskens.be
Mail me
Onze mensen

Bert Cordeel

Bert Cordeel helpt je de juiste mix vinden tussen leren en bewegen.

Bert Cordeel

Bert Cordeel helpt je de juiste mix vinden tussen leren en bewegen. Met zijn jarenlange ervaring als leerkracht lichamelijke opvoeding en Functional trainer steekt hij moeiteloos elke leeractiviteit in een actief jasje. Zijn doel: iedereen laten proeven van de vele voordelen van beweging om zo het sedentaire gedrag van zowel kinderen als volwassenen aan te pakken.

Bij Fluxusacademie begeleidt Bert vormingen rond bewegingsdidactiek en groepsdynamiek.

  • Opleiding: leerkracht lichamelijke opvoeding en functional trainer
  • Werkgebied: ervaring in het onderwijs en physical coaching
  • Focus: actief leren, bewegingscultuur en groepsdynamica
  • Geniet van: het enthousiasme van kinderen en het verkrijgen van nieuwe inzichten
bertcordeel4@hotmail.com
Mail me
Onze mensen

Veerle Verleysen

Veerle Verleysen geeft de basisvorming Verbindende Communicatie.

Veerle Verleysen

Veerle Verleysen is een opmerkzame, nieuwsgierige geest die graag op zoek gaat naar harmonie en verbinding. In 2003 behaalde ze haar diploma logopedie en sindsdien deed ze een ruime ervaring op, zowel als zelfstandig logopediste, als in verschillende scholen voor buitengewoon onderwijs. Momenteel werkt Veerle als ondersteuner voor scholengroep Fluxus.

In 2016 raakte ze geïnspireerd Marshall Rosenberg en zijn model van non-violent communication, ook wel gekend als verbindend communiceren. Ze ging zich verder in dit onderwerp verdiepen en dat veranderde niet alleen haar persoonlijke en professionele relaties, maar ook haar kijk op opvoeden. Tegenwoordig is ze dan ook een gedreven verspreider van het gedachtengoed van Rosenberg en het model van verbindende communicatie.

Bij Fluxusacademie begeleidt Veerle de vormingen rond geweldloze communicatie.

  • Opleiding: Logopedie
  • Werkgebied: bijzonder onderwijs en ondersteuningsnetwerk
  • Focus: steun bieden bij groei
  • Geniet van: contacten met mensen
veerle.verleysen@scholengroepfluxus.be
Mail me
Onze mensen

Katelijne Van Lommel

Katelijne Van Lommel begeleidt vormingen en trajecten rond communicatie en verfijnde pedagogiek.

Katelijne Van Lommel

Katelijne is als kinder- en jeugdpsychologe gespecialiseerd in moeilijk gedrag en (meervoudige) kinderpsychiatrische problematieken. Naast haar eigen praktijk, is ze ook actief in het onderwijs, zowel in het buitengewoon, het gewoon als het hoger onderwijs.

Bij Fluxusacademie geeft Katelijne vormingen en begeleidt ze pedagogische trajecten in verfijnde pedagogiek en contact-communicatie met kinderen, jongeren en hun ouders.

  • Opleiding: kinder- en jeugdpsychologe
  • Werkgebied: moeilijk gedrag en (meervoudige) kinderpsychiatrische problematieken
  • Focus: verfijnde pedagogiek en contact-communicatie
info@katelijnevanlommel.be
Mail me
Onze mensen

Rielke Bogaert

Rielke Bogaert geeft vormingen rond taaleducatie.

Rielke Bogaert

Rielke Bogaert is onderwijskundige en werkt sinds 2018 aan een doctoraat over begrijpend lezen aan het eind van het lager onderwijs, met Hilde Van Keer en Emmelien Merchie als (co-)promotor (vakgroep onderwijskunde, universiteit Gent). Haar onderzoek focust zich op het in kaart brengen en gedifferentieerd bevorderen van het begrijpend lezen, strategiegebruik en leesmotivatie van leerlingen uit het vijfde en zesde leerjaar lager onderwijs.

  • Opleiding: Pedagogische Wetenschappen Universiteit Gent
  • Werkgebied: ervaring in onderwijskundig onderzoek
  • Focus: begrijpend lezen, lager onderwijs, differentiatie
Onze mensen

Kim Van Ammel

Kim Van Ammel begeleidt vormingen en trajecten rond taaleducatie.

Kim Van Ammel

Kim Van Ammel is onderwijskundige en werkte van 2017 tot 2021 aan een doctoraat over begrijpend lezen in het secundair onderwijs, met Hilde Van Keer als promotor. In haar onderzoek legde Kim de focus op het in kaart brengen en het bevorderen van de leesmotivatie, het leesstrategiegebruik en het leesbegrip van leerlingen. Op dit moment is Kim aan de slag als stafmedewerker Edusprong binnen GO! CVO EduKempen.

Bij Fluxusacademie begeleidt Kim de vorming en het traject rond begrijpend lezen (in secundair onderwijs).

  • opleiding: pedagoog en leerkracht
  • werkgebied: ervaring in onderwijsbeleid en onderzoek
  • focus: leesvaardigheid
  • geniet van: blijven leren en ontwikkelen
kim.vanammel@edukempen.be
Mail me
Onze mensen

Annelies Leynen

Annelies Leynen geeft vormingen rond ijsbergdidactiek.

Annelies Leynen

Annelies is logopediste van opleiding met een brede waaier aan ervaring. Ze bouwde haar expertise dan ook op vanuit verschillende invalshoeken en functies. Zo werkte ze in het verleden in zowel het buitengewoon als het gewoon onderwijs, was ze teamcoördinator en heeft ze ervaring als directeur.

Sinds een aantal jaren is Annelies actief als begeleider in het wiskundeteam van Scholengroep Fluxus. In die functie ondersteunt ze schoolteams bij het implementeren van de ijsbergdidactiek binnen het leergebied wiskunde. Die ervaring en expertise stelt Annelies nu ook ten dienste als trainer bij Fluxusacademie.

  • Opleiding: logopedist en leerkracht
  • Werkgebied: ervaring in onderwijs, coaching en vorming
  • Focus: ijsbergdidactiek, beleidsondersteuning
  • Geniet van: samen bouwen aan onderwijskwaliteit
anneliesleynen@scholengroepfluxus.be
Mail me
Onze mensen

An Verborgt

An Verborgt begeleidt vormingen ijsbergdidactiek.

An Verborgt

An Verborgt is orthopedagoog in het buitengewoon onderwijs met een passie voor kwaliteitsvol onderwijs. Ze heeft een ruime ervaring in het coachen van teams en het uitbouwen van onderwijs op maat voor kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften. Vanuit haar expertise in emotionele ontwikkeling heeft ze oog voor het ontwikkelingsleerproces van het kind en de impact die leerkrachten en hun begeleidingsstijl daarbij hebben.

Sinds een aantal jaren is An ook actief als begeleider in het wiskundeteam van Scholengroep Fluxus. Door haar holistische kijk op ontwikkeling ondersteunt ze leerkrachten en onderwijsteam bij het implementeren van de ijsbergdidactiek in de schooleigen context.

  • opleiding: orthopedagoge
  • werkgebied: ervaring in (buitengewoon) onderwijs, vorming en coaching
  • focus: ijsbergdidactiek, beleidsondersteuning, specifieke onderwijsbehoeften
  • geniet van: mensen inspireren, kwaliteitsvol onderwijs
anverborgt@scholengroepfluxus.be
Mail me
Onze mensen

Hilde Thys

Hilde Thys begeleidt opleidingen rond kernkwadranten, rust in de klas en zelfzorg.

Hilde Thys

Hilde Thys is een gepassioneerde leerkracht in het Buitengewoon Onderwijs. Ze begeleidt al 20 jaar kinderen met ASS, een erg jonge ontwikkelingsleeftijd en gedragsproblemen. Hilde zoekt steeds naar wat er achter het gedrag zit. Ze slaagt er telkens in om de nodige rust te creëren voor de kinderen in haar klas.
Een andere passie van Hilde is Intuïtieve Ontwikkeling. Hoe kan je verbinding creëren tussen hoofd (denken), hart (voelen) en buik (doen)?
Bij Fluxusacademie begeleidt Hilde vormingen rond verbindende communicatie en kernkwadranten. Ze ontwikkelde een traject rond verbinding vanuit innerlijk leiderschap.

  • • Opleidingen: Kleuteronderwijs, Banaba Buitengewoon Onderwijs, Banaba Educatieve benadering van personen met ASS, Intuïtieve Ontwikkeling, Verbindende Communicatie
  • • Werkgebied: Buitengewoon Onderwijs
  • • Focus: verbindende communicatie, kernkwadranten, innerlijk leiderschap
  • • Geniet van: open communicatie, verbinding en out of the box-denken
hildethys@skynet.be
Mail me
Onze mensen

Jasmien Mermans

Jasmien Mermans begeleidt opleidingen en trajecten rond de ijsbergdidactiek.

Jasmien Mermans

Jasmien maakt deel uit van het wiskundeteam van Scholengroep Fluxus. De afgelopen jaren begeleidde ze heel wat schoolteams bij het implementeren van de ijsbergdidactiek.

Haar expertise, kennis en ervaring bouwde ze op doorheen haar professionele loopbaan en vanuit verschillende functies. Als leerkracht lager onderwijs vertaalde ze onder meer de didactische cahiers wiskunde naar de klaspraktijk in het eerste leerjaar. Na 10 jaar ging ze naast haar klaspraktijk deeltijds aan de slag als zorgcoördinator en verbreedde ze zo haar horizon.

Jasmien is een begeleider met een hart voor onderwijskwaliteit. Daarbij is haar uitgangspunt altijd de kracht van de leerkracht. Ze stelt haar ervaring en expertise nu ten dienste van de Fluxusacademie waar ze mee opleidingen en trajecten rond de ijsbergdidactiek zal geven.

  • Opleiding: leerkracht lager onderwijs
  • Werkgebied: onderwijs – coaching - vorming
  • Focus: ijsbergdidactiek wiskunde – beleidsondersteuning
  • Geniet van: leerkrachten inspireren
JasmienMermans@scholengroepfluxus.be
Mail me
Onze mensen

Frank Rochus

Frank begeleidt mee het traject voor scholengroepen.

Frank Rochus

Frank werkte de afgelopen jaren in diverse onderwijscontexten: als lector psychologie in Karel de Grote Hogeschool, als directeur in het Koninklijk Atheneum van Tervuren, als schoolontwikkelaar in de pedagogische begeleidingsdienst van het GO! en als begeleider van het Warme Scholen-project i.s.m. Fonds Ga Voor Geluk. Op dit moment is Frank actief binnen scholengroep SCOOP en UN!K waar hij de opstart van nieuwe scholen pedagogisch begeleidt. Daarnaast versterkt Frank het beleidsteam van UN!K in hun strategische projecten.

frank.rochus@unik.be
Mail me