Hoe motiveer je je leerlingen om te lezen? Welke leesopdrachten geef je hen? Hoe evalueer je deze op een ‘correcte’ manier nu AI zo alom tegenwoordig is?
Deze intervisie richt zich tot leerkrachten Nederlands, Frans, Engels en PAV uit het secundair onderwijs die samen willen nadenken over effectieve en motiverende leesopdrachten.
De intervisie is een interessante aanvulling op de vorming ‘Begrijpend lezen in het secundair onderwijs’, maar kan ook los daarvan gevolgd worden.
Er wordt ruimte voorzien voor uitwisseling en het bespreken met de groep van individuele casussen. ‘Samen komen we verder dan alleen’ is de insteek van deze sessie.
De intervisie wordt begeleid door Kim Van Ammel en Bieke De Loore.
Kim is onze experte leesvaardigheid. Voor Fluxusacademie geeft zij de vormingen ‘Begrijpend lezen in het secundair onderwijs’.
Bieke is onze lesgever drama en talen. Zij geeft vormingen rond storytelling en spreekdurf in het taalonderwijs.
Lesgever
Lesgever
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken we technologieën zoals cookies om apparaatinformatie op te slaan en/of te openen.