Kim Van Ammel

Kim Van Ammel

Kim Van Ammel is onderwijskundige en werkte van 2017 tot 2021 aan een doctoraat over begrijpend lezen in het secundair onderwijs, met Hilde Van Keer als promotor. In haar onderzoek legde Kim de focus op het in kaart brengen en het bevorderen van de leesmotivatie, het leesstrategiegebruik en het leesbegrip van leerlingen. Op dit moment is Kim aan de slag als stafmedewerker Edusprong binnen GO! CVO EduKempen.

Bij Fluxusacademie begeleidt Kim de vorming en het traject rond begrijpend lezen (in secundair onderwijs).

  • opleiding: pedagoog en leerkracht
  • werkgebied: ervaring in onderwijsbeleid en onderzoek
  • focus: leesvaardigheid
  • geniet van: blijven leren en ontwikkelen

Andere lesgever

Kim Peys
Kim Peys bouwt samen met Dorien Van Loock aan sterke aanvangsbegeleiding voor nieuwe leerkrachten en mentoren
Dorien Van Loock
Dorien Van Loock bouwt samen met Kim Peys aan sterke aanvangsbegeleiding voor onze nieuwe leerkrachten en mentoren
Suzan Habraken
Suzan Habraken inspireert bij Fluxusacademie als kindercoach en systemisch coach