Inhoud
Wist je dat inspraak een basisrecht is voor kinderen? Alleen, dat concreet invulling geven in je kleuterklas is niet vanzelfsprekend. Toch bereik je een grote mate van betrokkenheid als je oprecht naar kinderen luistert en hen actief betrekt in het klas- en schoolgebeuren. Stel je je als leerkracht open voor het onverwachte, ontstaan er heel wat kansen om de klaswerking samen met je kleuters vorm te geven.
Hoe mooi zou het zijn als je niet alleen verantwoordelijk bent voor het klasgebeuren? Dat je van je klaswerking een SAMEN-verhaal maakt, in partnerschap met je kleuters?
In deze vorming ontdek je op welke manier je kan inzetten op een open organisatievorm en welke structuren daarvoor nodig zijn.
Deze opleiding zit ook boordevol inspirerende tips en praktijkvoorbeelden van hoe je dit gedragen partnerschap vorm kan geven. Tenslotte bekijken we ook je eigen klaswerking: in welke mate is er al sprake van initiatief en waar liggen er nog kansen.
Wanneer is deze vorming zeker iets voor jou?
Als je als kleuterleerkracht kinderen actief wilt betrekken bij wat er in de klas en op school gebeurt, via kleuterinitiatief.
Maar vooral ook als je je als leerkracht wil openstellen voor het onverwachte, om van daaruit de klaswerking samen met je kleuters vorm te geven.