Inhoud
Een team is een optelsom van stuk voor stuk waardevolle pijlers, elk teamlid met zijn eigen sterktes en vaardigheden.
Maar, hoe mooi zou het zijn als 1+1 zelfs 3 wordt?
Via een eenvoudig spel zetten we in deze sessie in op 'positief roddelen': het (h)erkennen en benoemen van elkaars positieve krachten. Nadien bekijk je samen hoe deze eigenschap jullie specifieke schoolcontext kan versterken en de samenwerking kan bevorderen. Het gaat verder dan enkel feedback geven op vaardigheden van collega's. We reflecteren samen hoe we sterktes van teamleden kunnen inzetten in het groter geheel. We gebruiken het spel van Leo Bormans dat zich richt op teamgeluk.
In deze sessie maken we ook ruimte voor reflectie. Wat doet dit 'positief roddelen' met ons als teamlid, wat betekent dit voor ons team en hoe kunnen we deze cultuur structureel een plaats geven in onze werking?
Doelgroep
Leerkrachtenteams die willen inzetten op een constructieve (samen)werking. Teams die op zoek zijn naar naar verbinding, naar positiviteit, naar waardering en naar een constructieve samenwerking.
Bij jou op school - datum vast te leggen in afstemming met de lesgever.