Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Inhoud

Deze vorming zet jou en je klas in beweging. En dat is belangrijk want leerlingen automatiseren de leerstof veel vlotter terwijl ze bewegen. We leren je hoe je bepaalde leerdoelen kan koppelen aan dynamische werkvormen en hoe (actieve) samenwerkingsopdrachten je lessen kunnen verrijken.

Je krijgt een massa nieuwe ideeën waaruit jij kan kiezen om je lessen actiever en aangenamer te maken. Je krijgt een kader aangereikt, een hele hoop oefeningen, methodieken en voorbeelden die je perfect kan integreren in de bestaande methodes en waarmee je de volgende dag al meteen aan de slag kan in je les.

Doelgroep

Leerkrachten lager onderwijs en secundair onderwijs, maar ook kinesisten, logopedisten en andere ondersteuners die beweging aan leerdoelen willen koppelen.

Praktisch

Dinsdag 17 okt 2023
9 - 15.30u
€ 150 - 50% korting voor Fluxus scholengroep
Lesgever

Bert Cordeel

Bert Cordeel helpt je de juiste mix vinden tussen leren en bewegen.

Bert Cordeel

Bert Cordeel helpt je de juiste mix vinden tussen leren en bewegen. Met zijn jarenlange ervaring als leerkracht lichamelijke opvoeding en Functional trainer steekt hij moeiteloos elke leeractiviteit in een actief jasje. Zijn doel: iedereen laten proeven van de vele voordelen van beweging om zo het sedentaire gedrag van zowel kinderen als volwassenen aan te pakken.

Bij Fluxusacademie begeleidt Bert vormingen rond bewegingsdidactiek en groepsdynamiek.

  • Opleiding: leerkracht lichamelijke opvoeding en functional trainer
  • Werkgebied: ervaring in het onderwijs en physical coaching
  • Focus: actief leren, bewegingscultuur en groepsdynamica
  • Geniet van: het enthousiasme van kinderen en het verkrijgen van nieuwe inzichten
bertcordeel4@hotmail.com
Mail me
Lesgever

Voorbeeld pagina

Voorbeeld pagina

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Lesgever

Lesgever

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Lesgever

Label

Label

Lesgever

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Actief leren in de klas

Actief leren in de klas

Lesgever

Zeer aangename lesgever met tal van voorbeelden om in de lespraktijk toe te passen en om te zetten. Bert is zeer open en communicatief, waardoor het laagdrempelig is om bijkomende vragen te stellen en extra voorbeelden te kunnen aftoetsen.

Sylvie Bullens
deelnemer aan de vorming "Actief leren in de klas"

Inspirerend, motiverend, helder en dynamisch gebracht. Extra pluspunten zijn de veel concrete oefeningen en op het einde de mogelijkheid tot het opstellen van een persoonlijk plan van aanpak voor je eigen werkveld.

Inge Cox
deelnemer aan de vorming "Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten"

Fijn dat er veel aandacht is voor praktische toepassingen en activiteiten die onmiddelijk in te zetten zijn. Met hier en daar een stukje achtergrond info in de vorm van theorie of persoonlijke ervaring van de lesgever. Echt top! Duidelijk, bruikbaar, inspirerend en activerend!

Ibn Willems
deelnemer aan de vorming "Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten"