Je volgde reeds de opleiding ‘Kleutertool – hoe omgaan met aanbod, observatie & evaluatie’.
In deze vorming maakte je uitgebreid kennis met de Kleutertool, een handig instrument om de kwaliteitsontwikkeling van het wiskundeonderwijs in jouw kleuterschool te ondersteunen.
Misschien gingen jullie er al mee aan de slag, maar mogelijks zit je nog met vragen of lopen jullie toch nog vast op bepaalde zaken.
In deze opvolgsessie van de Kleutertool geven we je concrete tips om het wiskundeaanbod geïntegreerd, evenwichtig en gradueel vorm te geven. We zoomen in op hoe het observeren van wiskundedoelen vanuit een dagelijkse blik georganiseerd kan worden, zonder dat we afhankelijk zijn van zogenaamde ‘testweken’.
Bovendien voorzien we op deze terugkomdag ook ruimte om antwoord te geven op al je vragen en je te ondersteunen bij dingen waar je misschien nog op vastloopt. Via een intervisiemoment bespreken we jullie casussen en proberen we elkaar te inspireren.
Deze opvolgsessie is gericht op individuele deelnemers of kernteams (directie – zorgcoördinator – vertegenwoordiger kleuteronderwijs) die eerder al de inhoudelijke vorming rond de Kleutertool gevolgd hebben.
Lesgever