Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Positieve groepsdynamiek = meer energie, zorg en verbinding

Wanneer de groepsdynamiek goed zit, zorgt dat meteen voor meer energie, verbinding, zorg en verantwoordelijkheid in je klasgroep. Maar hoe kom je tot een positieve groepsdynamiek in de klas? Hoe zorg je ervoor dat leerlingen zich comfortabel voelen, verantwoordelijkheid opnemen voor zichzelf en elkaar? Hoe creëer je die verbondenheid?

In deze vorming leer je via een helder kader kijken naar de groepsdynamiek in jouw klas. Je krijgt een heleboel voorbeelden, oefeningen en activiteiten aangereikt om via bewegingsactiviteiten die dynamiek te versterken. Daarna ontwerp je je eigen activiteiten zodat je de volgende dag meteen met je groep aan de slag kan.

Twee enthousiaste deelnemers van deze vorming aan het woord:

"Inspirerend, motiverend, helder en dynamisch gebracht. Extra pluspunten zijn de veel concrete oefeningen en op het einde de mogelijkheid tot het opstellen van een persoonlijk plan van aanpak voor je eigen werkveld."

"Fijn dat er veel aandacht is voor praktische toepassingen en activiteiten die onmiddellijk in te zetten zijn. Met hier en daar een stukje achtergrond info in de vorm van theorie of persoonlijke ervaring van de lesgever. Echt top! Duidelijk, bruikbaar, inspirerend en activerend!"

Doelgroep

Leerkrachten lager en secundair onderwijs, ZOCO’s en leerlingenbegeleiders, directies of iedereen die met groepen werkt en wil leren hoe je in groepen een positieve dynamiek brengt via bewegingsactiviteiten.

Extra troeven van deze opleiding

  • enthousiaste en inspirerende lesgever
  • focus op beleven i.p.v. op beleren

 

Praktisch

Vrijdag 13 jun 2025
9u00 - 15u30 - HUB Talententhuis Turnhout (Graatakker 104, 2300 Turnhout)
€150 - 50% korting voor scholengroep Fluxus
Inschrijven voor deze opleiding
Lesgever

Bert Cordeel

Bert Cordeel helpt je de juiste mix vinden tussen leren en bewegen.

Bert Cordeel

Bert Cordeel helpt je de juiste mix vinden tussen leren en bewegen. Met zijn jarenlange ervaring als leerkracht lichamelijke opvoeding en Functional trainer steekt hij moeiteloos elke leeractiviteit in een actief jasje. Zijn doel: iedereen laten proeven van de vele voordelen van beweging om zo het sedentaire gedrag van zowel kinderen als volwassenen aan te pakken.

Bij Fluxusacademie begeleidt Bert vormingen rond bewegingsdidactiek en groepsdynamiek.

  • Opleiding: leerkracht lichamelijke opvoeding en functional trainer
  • Werkgebied: ervaring in het onderwijs en physical coaching
  • Focus: actief leren, bewegingscultuur en groepsdynamica
  • Geniet van: het enthousiasme van kinderen en het verkrijgen van nieuwe inzichten
bertcordeel4@hotmail.com
Mail me
Lesgever

Voorbeeld pagina

Voorbeeld pagina

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Lesgever

Lesgever

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Lesgever

Label

Label

Lesgever

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten

Lesgever

Zeer aangename lesgever met tal van voorbeelden om in de lespraktijk toe te passen en om te zetten. Bert is zeer open en communicatief, waardoor het laagdrempelig is om bijkomende vragen te stellen en extra voorbeelden te kunnen aftoetsen.

Sylvie Bullens
deelnemer aan de vorming "Actief leren in de klas"

Inspirerend, motiverend, helder en dynamisch gebracht. Extra pluspunten zijn de veel concrete oefeningen en op het einde de mogelijkheid tot het opstellen van een persoonlijk plan van aanpak voor je eigen werkveld.

Inge Cox
deelnemer aan de vorming "Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten"

Fijn dat er veel aandacht is voor praktische toepassingen en activiteiten die onmiddelijk in te zetten zijn. Met hier en daar een stukje achtergrond info in de vorm van theorie of persoonlijke ervaring van de lesgever. Echt top! Duidelijk, bruikbaar, inspirerend en activerend!

Ibn Willems
deelnemer aan de vorming "Een positieve groepsdynamiek in je klas via bewegingsactiviteiten"