Wanneer de groepsdynamiek goed zit, zorgt dat meteen voor meer energie, verbinding, zorg en verantwoordelijkheid in je klasgroep. Maar hoe kom je tot een positieve groepsdynamiek in de klas? Hoe zorg je ervoor dat leerlingen zich comfortabel voelen, verantwoordelijkheid opnemen voor zichzelf en elkaar? Hoe creëer je die verbondenheid?
In deze vorming leer je via een helder kader kijken naar de groepsdynamiek in jouw klas. Je krijgt een heleboel voorbeelden, oefeningen en activiteiten aangereikt om via bewegingsactiviteiten die dynamiek te versterken. Daarna ontwerp je je eigen activiteiten zodat je de volgende dag meteen met je groep aan de slag kan.
“Inspirerend, motiverend, helder en dynamisch gebracht. Extra pluspunten zijn de veel concrete oefeningen en op het einde de mogelijkheid tot het opstellen van een persoonlijk plan van aanpak voor je eigen werkveld.”
“Fijn dat er veel aandacht is voor praktische toepassingen en activiteiten die onmiddellijk in te zetten zijn. Met hier en daar een stukje achtergrond info in de vorm van theorie of persoonlijke ervaring van de lesgever. Echt top! Duidelijk, bruikbaar, inspirerend en activerend!”
Leerkrachten lager en secundair onderwijs, ZOCO’s en leerlingenbegeleiders, directies of iedereen die met groepen werkt en wil leren hoe je in groepen een positieve dynamiek brengt via bewegingsactiviteiten.
enthousiaste en inspirerende lesgever
focus op beleven i.p.v. op beleren
Lesgever
Zeer aangename lesgever met tal van voorbeelden om in de lespraktijk toe te passen en om te zetten. Bert is zeer open en communicatief, waardoor het laagdrempelig is om bijkomende vragen te stellen en extra voorbeelden te kunnen aftoetsen.
deelnemer aan de vorming "Actief leren in de klas"
Inspirerend, motiverend, helder en dynamisch gebracht. Extra pluspunten zijn de veel concrete oefeningen en op het einde de mogelijkheid tot het opstellen van een persoonlijk plan van aanpak voor je eigen werkveld.
Fijn dat er veel aandacht is voor praktische toepassingen en activiteiten die onmiddelijk in te zetten zijn. Met hier en daar een stukje achtergrond info in de vorm van theorie of persoonlijke ervaring van de lesgever. Echt top! Duidelijk, bruikbaar, inspirerend en activerend!