Hoe ben je bij Fluxusacademie terechtgekomen?
Dat is een heel verhaal! In 2012 begon ik voor onze scholengroep te werken als leerkracht Frans en Spaans. Ik gaf les in de Talentenschool (tweede en derde graad van het secundair onderwijs) en in het CVO Edukempen (volwassenenonderwijs). Het was een fijne combinatie, maar ook erg vermoeiend.
In 2021 besloot ik een sabbatjaar te nemen. Ik wilde even tot mezelf komen en had het idee om een boek te schrijven. Dat boekidee heb ik snel op pauze gezet, maar er ontstond wel iets anders: een eigen drama- en taalbedrijfje.
Op de lagere school van onze kinderen zag ik hoe leerkrachten soms worstelden om leerlingen Frans te leren en hen te motiveren. Dus ben ik, in samenwerking met de leerlingen en de klasleerkracht, gaan brainstormen over een concept voor een toneelvoorstelling. De leerlingen bedachten de gekste ideeën en kozen hun eigen personage. Van al die ideeën maakte ik dan een scenario in eenvoudige Franse zinnen. Het resultaat was prachtig, en ik zag hoe taal, drama en creatief schrijven een magische combinatie waren. Dat was de geboorte van THEATrAAL, mijn bedrijf.
Via een contact bij de school kwam ik in contact met Katrien Vergauwen, de toenmalige coördinator van Fluxusacademie. Zij bood me een deeltijdse job aan als communicatiemedewerker. Dit paste perfect in mijn leven, en ik werd daar met open armen ontvangen. Na een half jaar kreeg ik de kans om ook mijn vormingen en workshops aan te bieden via Fluxusacademie. Ik moet zeggen dat ik echt met mijn gat in de boter ben gevallen!