Inhoud
In het Samen School maken-traject leg je met een kernteam de basis voor een sterk en gedragen schoolbeleid. Je geeft richting aan structurele en duurzame veranderingen op vlak van schoolklimaat, samenwerking en pedagogisch(-didactische) keuzes. Een waardevol traject dat heel wat in beweging zet. Dat momentum vasthouden is niet altijd even gemakkelijk. Om je als kerngroep verder op weg te zetten en te ondersteunen, ontwikkelden we dit vervolgtraject waarbij je extra inzichten en oefeningen krijgt over:
- visiegedreven werken: hoe vertaal je de visie naar concrete schoolpraktijken?
- participatief vergaderen: hoe zorg je ervoor dat de verbinding die in het team ontstond, bewaard blijft?
- veranderingsprocessen duurzaam en werkbaar organiseren: hoe kan je zorg blijven dragen voor ieders draagkracht?
Doelgroep
Dit traject bouwt verder op het Samen School maken-traject. Het is gericht op kernteams die het eerste traject eerder al afrondden maar die nog verder op zoek zijn naar houvast en verdieping.