Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Inhoud

In het Samen School maken-traject leg je met een kernteam de basis voor een sterk en gedragen schoolbeleid. Je geeft richting aan structurele en duurzame veranderingen op vlak van schoolklimaat, samenwerking en pedagogisch(-didactische) keuzes. Een waardevol traject dat heel wat in beweging zet. Dat momentum vasthouden is niet altijd even gemakkelijk. Om je als kerngroep verder op weg te zetten en te ondersteunen, ontwikkelden we dit vervolgtraject waarbij je extra inzichten en oefeningen krijgt over:

  • visiegedreven werken: hoe vertaal je de visie naar concrete schoolpraktijken?
  • participatief vergaderen: hoe zorg je ervoor dat de verbinding die in het team ontstond, bewaard blijft?
  • veranderingsprocessen duurzaam en werkbaar organiseren: hoe kan je zorg blijven dragen voor ieders draagkracht?

Doelgroep

Dit traject bouwt verder op het Samen School maken-traject. Het is gericht op kernteams die het eerste traject eerder al afrondden maar die nog verder op zoek zijn naar houvast en verdieping.

Praktisch

Donderdag 28 sep 2023
Traject van 4 dagen: Dag 1: do 28/9 - hub Talententhuis Turnhout Dag 2: di 14/11 - hub Mol Dag 3: di 16/1 - hub Zenit Turnhout Dag 4: do 28/3 - hub Berlaar
1560€ - 50% korting voor scholengroep Fluxus
Lesgever

Liesbeth Daneels

Liesbeth Daneels begeleidt schoolteams in de trajecten rond ‘Samen School Maken’.

Liesbeth Daneels

Liesbeth Daneels is directrice in basisschool Locomotiefje in Beerse. Ze is kleuterleidster van opleiding en volgde daarna nog een voortgezette opleiding lager onderwijs. Ze stond 8 jaar zelf voor de klas voor ze in 2012 de overstap maakte naar directie. Het is vanuit die functie dat Liesbeth in contact kwam met Fluxusacademie. Samen met een kernteam van leerkrachten uit haar school volgde ze een traject ‘Samen School Maken’. Dat zette heel wat in beweging voor Liesbeth en haar team, en ze raakte geïnspireerd door veranderprocessen en de kracht van verbindende communicatie. Als ervaringsdeskundige inspireert ze nu andere schoolteams begeleidt ze zelf ‘Samen School Maken’-trajecten.

  • Opleiding: kleuteronderwijs + voortgezette opleiding lager onderwijs + directiecursus
  • Werkgebied: 8 jaar voor de klas, 10 jaar directeur (in 2 verschillende scholen)
  • Focus: mensgericht en gedeeld leiderschap, leer-en werkplezier voor leerlingen en leerkrachten
  • Geniet van: verandering realiseren binnen een team (hoe klein ook)
directie@locomotiefje.be
Mail me
Lesgever

Voorbeeld pagina

Voorbeeld pagina

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Lesgever

Lesgever

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

De 3Master – Breuken, meten, meetkunde, tabellen en grafieken in L3

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Lesgever

Titel

Titel

Lesgever

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Samen School Maken: vervolgtraject

Samen School Maken: vervolgtraject

Lesgever

Katrien nam ons team mee in het versterken en verfijnen van onze schoolvisie. Ze keek heel gericht naar de specifieke schoolcontext en betrok meteen het voltallige team. We kregen theoretische kaders aangereikt, en concrete antwoorden op vragen en noden. Een bijzonder inspirerende voormiddag, die ons goesting heeft gegeven in meer.

Pieter Cnaepkens
Directeur Freinetschool Lille

Weet je wat het leukste is aan heel dit project ‘Samen School Maken’? Het kost helemaal geen moeite. Dit voelt allemaal zo natuurlijk aan. Het geeft mij zelfs energie. We hebben nog een lange weg te gaan, dat besef ik. Maar het voelt goed dat er ruimte is voor verandering.

Hilde Thys
Leerkracht BuBaO De 3Master, Kasterlee