Inhoud

In het Samen School maken-traject leg je met een kernteam de basis voor een sterk en gedragen schoolbeleid. Je geeft richting aan structurele en duurzame veranderingen op vlak van schoolklimaat, samenwerking en pedagogisch(-didactische) keuzes. Een waardevol traject dat heel wat in beweging zet. Dat momentum vasthouden is niet altijd even gemakkelijk. Om je verder op weg te zetten en te ondersteunen, organiseren we terugkomdagen voor kernteams Samen School Maken. Elke dag leggen we een andere focus, en geven we andere inzichten / oefeningen mee.

Tijdens dag 1 rollen we de planning en aanpak van het komende schooljaar uit:

  • op welke momenten kan het schoolteam samen werken (en verder bouwen op de principes van Samen School maken)?
  • welke inhouden krijgen dit schooljaar prioriteit?
  • hoe zorgen we voor een sterk plan van aanpak: met ruimte voor een Oogopslag, een Verhaallijn, werkmomenten, beslissingsmomenten, evaluatiemomenten, ...?
  • welke methodieken hanteren we hierbij en wie betrekken we bij welke oefening en fase?

Doelgroep

Dit traject bouwt verder op het Samen School maken-traject. Het is gericht op kernteams die het eerste traject eerder al afrondden maar die nog verder op zoek zijn naar houvast en verdieping.