In deze vorming bekijk je als onderwijsteam hoe je met de ijsbergdidactiek aan de slag kan binnen jouw specifieke schoolcontext en sta je stil bij de kwaliteitsontwikkeling van het wiskundeonderwijs in jouw school.
Je bekijkt samen hoe je een gedragen en doeltreffend onderwijskundig beleid kan voeren. Je brengt daarnaast de randvoorwaarden en valkuilen van het implementatieproces (bv. het spanningsveld tussen de didactiek/leerlijn en de methode, het materieel beleid, enz.) in kaart, specifiek voor jouw schoolcontext. Onze lesgevers delen daarbij graag hun ruime ervaring met de implementatie van de ijsbergdidactiek in het gewone basisonderwijs. Ze reiken je bovendien heel wat praktische tips en inspirerende voorbeelden aan en zetten je op weg naar een implementatieplan op maat van jouw school.
Deze vorming is gericht op kernteams (directie – zorgcoördinator – vertegenwoordiger kleuteronderwijs – vertegenwoordiger lager onderwijs) die de implementatie van het ijsbergrekenen weloverwogen willen vormgeven op basis van schoolgedragen beleidskeuzes.
Lesgever