Hoe zet je kernkwadranten in bij je leerlingen?

Hoe zet je kernkwadranten in bij je leerlingen?

Inhoud

Stel je eens voor dat je al jouw unieke persoonlijke kwaliteiten al kent als je 12 jaar oud bent. Dat je elkaar in de klas aanspreekt op elkaars sterke kanten. Dat je bij het verlaten van de lagere school meer zelfkennis hebt dan de meeste volwassenen… In deze vorming zetten we een aantal heel concrete stappen richting dit doel.

Je ontdekt wat kernkwadranten zijn en je gaat door praktische oefeningen op zoek naar je eigen unieke kwaliteiten en kernkwadranten. Je leert hoe je deze kan inzetten en wat je hier verder mee kan doen in je werksituatie en in je privésituatie. Je leert ook hoe je dit kan vertalen naar de leerlingen in jouw klas en in jouw school. Je krijgt hiervoor voorbeelden van materialen, activiteiten, lessen en methodieken. Je werkt in kleine groepjes een aantal activiteiten of lessen uit waarmee je nadien meteen aan de slag kan. Er wordt steeds teruggekoppeld naar de grote groep zodat we elkaar zoveel mogelijk kunnen inspireren.

Na het volgen van de nascholing:

  • Weet je hoe je een kernkwadrant maakt en wat je hiermee kan doen.
  • Ontdek je nieuwe persoonlijke groeikansen.
  • Krijg je meer inzicht in hoe je anders en beter om kan gaan met anderen.
  • Kan je anderen (leerlingen, collega’s, vrienden, …) helpen om zelf een kernkwadrant te maken.
  • Ben je in staat om dit te vertalen naar jouw eigen klaspraktijk en heb je ideeën opgedaan over hoe je dit nog verder kan uitwerken.

Doelgroep

Leerkrachten lager onderwijs, zorgleerkrachten, directies of ondersteuners die geboeid zijn door dit thema en er zelf actief mee aan de slag willen.

Praktisch

HUB Berlaar
Woensdag 13 dec 2023
9u - 15u30
€150 - 50% korting voor scholengroep Fluxus
Inschrijven voor deze opleiding
Lesgever

Hilde Thys

Hilde Thys begeleidt opleidingen rond kernkwadranten, verbindend communiceren en zelfzorg.

Hilde Thys

Hilde Thys is een gepassioneerde leerkracht in het Buitengewoon Onderwijs. Ze begeleidt al 20 jaar kinderen met ASS, een erg jonge ontwikkelingsleeftijd en gedragsproblemen. Hilde zoekt steeds naar wat er achter het gedrag zit. Ze slaagt er telkens in om de nodige rust te creëren voor de kinderen in haar klas.
Een andere passie van Hilde is Intuïtieve Ontwikkeling. Hoe kan je verbinding creëren tussen hoofd (denken), hart (voelen) en buik (doen)?
Bij Fluxusacademie begeleidt Hilde vormingen rond verbindende communicatie en kernkwadranten. Ze ontwikkelde een traject rond verbinding vanuit innerlijk leiderschap.

  • • Opleidingen: Kleuteronderwijs, Banaba Buitengewoon Onderwijs, Banaba Educatieve benadering van personen met ASS, Intuïtieve Ontwikkeling, Verbindende Communicatie
  • • Werkgebied: Buitengewoon Onderwijs
  • • Focus: verbindende communicatie, kernkwadranten, innerlijk leiderschap
  • • Geniet van: open communicatie, verbinding en out of the box-denken
hildethys@skynet.be
Mail me

Deze navorming was enorm waardevol. Heel leerrijk met tips en kansen om zelf casussen in te brengen. De lesgeefster, Katelijne, heeft dit op een zachte, doch daadkrachtige manier gebracht.
Het warmhartig sturen kwam duidelijk aan bod.

Linda Van Opstal
SES-juf Herentals