Inhoud
Ben jij eraan toe, dat moment waarop je zegt: 'Ah, rust in onze kleuterklas!'? De vraag is: hoe bereik je dat? Wel, de goede werking van je klas begint bij een sterke klasorganisatie. En dat is een uitdaging. Het vraagt heel wat vaardigheden van je kleuters, om actief en betrokken te functioneren in de klas.
Gelukkig bestaan er ook methoden, waarmee je doelbewust rust kan inlassen in de klas. Activiteiten voor een fijne groepsdynamiek, die uitnodigt tot rust. Zoals bijvoorbeeld de methodiek van Sherborne.
Benieuwd wat deze aanpak inhoudt? Neem dan zeker deel aan deze vorming, met meteen ook inspirerende voorbeelden uit de klaspraktijk. Zo kan je de volgende schooldag meteen aan de slag met wat je geleerd hebt, voor meer rust in de klas!
Wanneer is deze vorming iets voor jou?
Zeker als je peuter- en kleuterleerkracht bent. Maar evengoed wanneer je in een andere context met kleuters en peuters werkt: binnen leefgroepen, opvanginitiatieven, MPI’s ...