Hoe leer je kinderen een vlotte, parate kennis van de maal- en deeltafels? In deze vorming krijg je een breder inzicht in de betekenis van de verschillende bewerkingen. Je leert hoe je dat inzicht kan toepassen bij het aanleren van de tafels bij kinderen uit het tweede en derde leerjaar. Daarnaast maak je kennis met systemen die het mogelijk maken om de tafels op een gepersonaliseerde manier te memoriseren. Tijdens de vorming krijg je ook tal van praktische tips en voorbeelden, zodat je de volgende dag meteen aan de slag kan.
Je krijgt inzicht in de leerlijn en opbouw van de tafels.
Je krijgt tips voor een goede aanpak en didactische opbouw van belangrijke concepten.
Je leert hoe je structuurmodellen binnen de ijsbergdidactiek kan inzetten.
Je leert hoe je aandacht kan hebben voor een sterke instructie.
Je maakt kennis met technieken voor het automatiseren en memoriseren van de tafels (x en :).
Je legt de link met de praktijk aan de hand van inspirerende voorbeelden om de didactiek toe te passen.
Deze vorming is voor leerkrachten in het tweede en derde leerjaar die meer willen weten over de didactiek van de tafels (x en 🙂 en die willen leren hoe je rekenactiviteiten inzichtelijk opbouwt volgens het ijsbergmodel.
Lesgever